Jak zwiększyć sprzedaż?

150x110

Internet roi się od sposobów, rad i recept na zwiększenie sprzedaży. Nim jednak sięgniemy po zaawansowane i innowacyjne metody warto skupić się na podstawowych obszarach organizacji komunikacji i pracy. Sprawność działania i profesjonalizm w tym wymiarze, istotnie może bowiem wpłynąć na osiągane wyniki.

 Dobra komunikacja

Wiele przedsięwzięć skupia się na contencie zapominając o istotności sposobu przekazywania treści. Rzetelna i jasna informacja to jedno. To jednak właśnie dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi i profesjonalnej komunikacji przekonać można klienta o wiarygodności firmy, zbudować przekonanie o wysokiej jakości jej działań. Ogromne znaczenie ma również przekonanie o tym samych pracowników. Wiara w słuszność i jakość tego co się robi to w końcu najlepsza motywacja, stąd także ogromna waga kultury organizacyjnej, w tym przede wszystkim doskonałej komunikacji wewnętrznej   mówi Katarzyna Kłopotek Junior PR Specialist GRUPA 365 NET

Grupa docelowa

Oczywistą rzeczą, która z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży, jest ustawicznie poszerzana wiedza na temat grupy docelowej. Warto upewnić się, czy na pewno dobrze rozumiemy potrzeby naszych potencjalnych i obecnych klientów. Bycie na bieżąco w tym zakresie pozwoli na wprowadzanie ulepszeń w odpowiednim czasie i formie. Komunikacja jednokierunkowa  w odniesieniu do relacji marka  –  klient, już dawno ustąpiła miejsca komunikacji dwukierunkowej - interakcji.  Sami odbiorcy mają dużą potrzebę dobrego kontaktu z producentem, chętnie wyrażają opinie na temat danego produktu, czy usługi. Sytuacja ta to zatem ogromna szansa dla marki.  

Zalety produktów i usług

W komunikacji nigdy nie należy przesadnie skupiać się na opisie produktu, ale raczej na korzyściach, które może przynieść jego zakup. Wtedy produkt i jego budowa wyda się logiczną konsekwencją powodów, dla których jest oferowany. Należy zastanowić się nad kilkoma kwestiami. Jak dany produkt czy usługa rozwiązuje problem klienta? Jak sprawi, że odbiorca osiągnie swoje cele szybciej? A może z mniejszym wysiłkiem? W jaki sposób oszczędzi jego czas i pieniądze?  Jak i przed czym go ochroni?  Odpowiedzi na te pytania z pewnością pomogą zbudować odpowiedni model komunikacji, w którym informacja podana w odpowiedni sposób przypieczętuje decyzję o zakupie.  

Odbiór krytyki

Krytyka to coś właściwie nieuniknionego, wato być zatem na nią przygotowanym. Najgorszą taktyką jest wypieranie swoich słabych stron. Podstawą jest ustawiczna praca nad nimi i dążenie do ich wyeliminowania. Jednak w sytuacji, gdy jeszcze nie wszystko jest perfekcyjne, warto przygotować wcześniej standardowe, jasne i zwięzłe odpowiedzi dla potencjalnych niezadowolonych. Zmniejszymy dzięki temu ryzyko błędów spontanicznego, nieprzemyślanego działania.­­


dostarczył infoWire.pl